sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Puhelinsovelluksella lääkäriin

Suuremmilta vahingoilta pikkumiehen kanssa on toistaiseksi säästytty, johtuu varmaan myös siitä että edelleen edetään aika vahvasti lattiatasossa. Eilen kuitenkin osansa pienen ukkelin energiasta sai äiti. Pötköteltiin yhdessä sängyssä aikomuksissa nukkua pienet päiväunet. Pikkumies rakastaa sormillaan tökkiä ja näplätä naamaa ja tutkia etenkin nenää ja suuta. Eilen innokkaat pikkusormet lähestyivät omaa silmääni sillä seurauksella etten ehtinyt räpäyttää vaan sain tuntuvan osuman pikkukynsistä sarveiskalvolle. Soitin päivystykseen ohjeita ja sain neuvon lähteä jonottamaan lääkärille saadakseni reseptin antibioottitippoihin jotta silmä ei tulehdu. Oli sopivasti lauantai-ilta enkä jostain syystä ollut kovin innostunut lähtemään sairaalan päivystykseen juuri siihen ajankohtaan. Ajattelin että sinnittelen sunnuntaiaamuun ja lähden sitten lääkäriin. Lueskelin illansuussa Ilta-sanomia ja bongasin jutun puhelinsovelluksella toimivasta lääkäripalvelusta, MeeDocista. Samassa muistin kuulleeni siitä myös joskus aiemmin. Nerokasta! Latasin sovelluksen saman tien puhelimeeni ja loin tunnukset palveluun. Muutama minuutti ja olin yhteydessä lääkäriin. Hetken päästä minulla olikin jo lähimmässä apteekissa tarvittavat reseptit noudettavissa. Hintaa lystille tuli vaivaiset 9,90 euroa joka mielestäni on todella pieni summa siitä, että vältyin tuntien jonottamiselta päivystyksessä ties minkä valtakunnan juoppolallien seurana.

Tämä ei siis ole maksettu mainos eikä yhteistyöpostaus vaan ihan omaan kokemukseeni perustuva lämmin suositus. En voi muuta sanoa kuin että loistava palvelu! Ja jos vaiva sattuu olemaan sitä laatua, ettei MeeDocin kautta voida sitä ratkaista, palvelu ei maksa mitään! Ihan huippua sekin! MeeDocissa voi asioida myös lapsen asialla, kunhan luo sovellukseen lapselle omat tunnukset.

Käytännössä homma toimii niin, että käynnistät chat-keskustelun, johon valitset aiheen vaivan mukaan. Hetken päästä saatavilla oleva lääkäri vastaa ja pyytää lisätietoja. Chatin aikana lähetetään kuva omasta kelakortista, jotta palvelu voi vähentää suoraan kelakorvauksen määrän. Lääkäri voi pyytää lähettämään myös kuvia tilanteesta, vaikkapa haavasta. Kun ongelman laatu on selvillä, lääkäri voi lähettää tarvittaessa reseptin omaan apteekkiisi. Chatin jälkeen sovellukseen tallentuvat toimintaohjeet ja palvelu veloittaa automaattisesti käynnin kortilta, jonka tiedot tulee antaa rekisteröitymisen yhteydessä. Kuitti tulee suoraan sähköpostiin.

Tämä jos mikä on nykyaikaa parhaimmillaan! Sain palvelun kautta reseptit tarvitsemiini silmälääkkeisiin ja sain ne haettua apteekista heti. Silmä on jo parempi mutta edelleen tuntuu että silmässä olisi roska koko ajan. Luultavasti vaivani korjaantuu muutamassa päivässä ja koko hommasta selvittiin oikein helposti.

Pikkumies sen sijaan sairastaa taas korvatulehdusta johon ilmeisesti edellinen kuuri ei kunnolla purrut. Nyt on uusi lääkekuuri menossa mutta maitoaltistusta jouduttiin siirtämään. Eipä siis ihme ettei meillä ole juuri nukuttu taas lähiaikoina. No, ehkä pikkuhiljaa kohti parempaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti