maanantai 1. heinäkuuta 2013

Vainoharhoja

Menossa on kp 23 eikä siinä mitään sen kummallisempaa, mutta... Rinnat ovat järjettömän kipeät ja turvoksissa. Ne eivät ole näin kipeytyneet kuin ainoastaan parissa kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt oli nukkuminenkin lähes missä tahansa asennossa epämukavaa ja kävellessäkin sattuu. Myös rintaliivit tuntuivat aamulla hieman pieniltä. Mitä tämä nyt on?

Koko kesän olen ilolla nappaillut allergialääkettä kunnes viime viikolla aloin tutustumaan tarkemmin pakkausselosteeseen. Siellähän sitten luki, että valmistetta ei saa käyttää jos epäilee olevansa raskaana. No koko ajanhan sitä epäilen, enemmän tai vähemmän. Tästä pelästyneenä lopetin tietysti lääkkeet siihen paikkaan. Nyt aivastan joitakin satoja kertoja päivässä mutta muuten näköjään pärjään melko hyvin ilmankin. Aivastaessa myös tuntuu vihlaisua alavatsassa. Mitähän sekin nyt on?

Luin tänään aamulla juttua lapsensa kohta saavasta herttuatar Catherinesta. Jutussa väitettiin etteivät William ja Kate ole halunneet etukäteen tietää vauvan sukupuolta. Uskoisikohan tuota? Aloin miettimään että itse ainakin ihan ehdottomasti haluaisin tietää sukupuolen niin pian kuin mahdollista. Olen sen verran utelias että en kestäisi, jos joku lääkäri tai kätilö tai muu tietäisi sukupuolen mutta minä en. Herttuattaren vauvamahakin on muuten niin pienen näköinen edelleen että voikohan lapsi oikeasti syntyä jo tässä kuussa? Viimeisimmät kuvat noin 3 viikon takaa: http://www.justjared.com/photos/kate-middleton/



6 kommenttia:

  1. Olen myös pohtinut tuota samaa allergialääke asiaa kun tutustuin pari kuukautta sitten käyttämäni Aeriuksen pakkausselosteeseen! En ole vielä toistaiseksi lopettanut, mutta joka kierrosta olen kyllä vainoharhainen että pitäisikö ne jättää pois...

    Mulla oli ekassa kierrossa ties mitä oireita kokonainen joukko ja johtuivat ilmeisesti pillereiden lopettamisesta. Ainakaan sen jälkeen ei ole mitään suurempia oireita ollut. Jotenkin siis oletan että jos tärppäisi niin jotain oireita ilmaantuisi? Eli ehkä sulle olis plussaa tulossa? Täällä ollaan sormet ristissä että niin käy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En uskalla olla vielä kovin toiveikas, ettei sitten taas tarvitse pettyä niin kovasti...
      Mulla oli allergialääkkeenä Loratadin mutta nyt kun ei näytä silmät turpoavan tai nenäkään erityisesti vuotavan niin koitan pärjätä loppukesän ilman. Pillerinä siis enää C-vitamiinia ja B-vitamiini- ja foolihappolisää. Buranastakin olen luopunut vaikka ennen olin varsinainen suurkuluttaja :)

      Poista
    2. Mulla on tosi kovat allergiaoireet ja ilman lääkkeitä ei henki kulje kun on astmakin :/ Otatko mitään muita vitamiineja? Mietin itsekin et pitäiskö mennä apteekkiin ostamaan jotain jos niistä olis apua :) Mulla on allergioita ja niistä johtuen melko yksipuolinen ruokavalio joten vois tulla tarpeeseen!

      Poista
    3. Muita vitamiineja en nyt käytä kun C:tä ja sellaista, jossa on B-ryhmän eri vitamiinit ja Foolihappo myös. C:tä syön virtsatietulehdusalttiuden takia ja B:tä iho-oireiden lievittämiseen, suuhun ilmestyvien aftojen ehkäisemiseen ja tietty Foolihappoa raskautumistoiveiden takia. D-vitamiini ja kalkki vois tietty olla kans hyvä jos ei käytä paljoa maitotuotteita, Deetä otan itse vain talvella.

      Poista
  2. Voi kunpa nuo sinun oireet tosiaan viittaisivat siihen toivotuimpaan! Onhan se nyt hyvä merkki, kun ilmaantuu sellaisia oireita, joita ei tavallisesti kierron aikana ole. Pidän peukut pystyssä, kovasti tsemppiä! :)

    Noihin vitamiiniasioihin sen verran, että itse olen syönyt jo parin kuukauden ajan Multivitan raskaus & imetys vitamiinivalmistetta. Siinä on samassa purkissa foolihappo ja kaikki tärkeät vitamiinit isoina annoksina. Purkissa lukee, että valmistetta suositellaan myös raskautta suunnitteleville. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, pitääkin hakea sitä seuraavaksi kun nuo nykyiset purkit loppuvat.

      Poista